søndag 16. september 2012

Siri serverer julekuler i september



Flere skatter fant jeg på loppis i går. Et Siri-fat,  kakefat som er Norsk pressglass fra Hadeland glassverk. Fatet har perfekt størrelse til kaker jeg liker å bake; gulrotkake og eplekake. I tillegg fant jeg noen skjønne, gamle julekuler. Det er lenge mellom hver gang. Har nesten gitt opp å finne gamle kuler, men sannelig var jeg heldig denne gang. Jeg er spesielt glad for konglekulen. Jeg klarte nemlig å knuse en lignende forrige jul. Slet litt med det tapet, men nå har jeg fått ny kongle i samlingen og da trenger jeg ikke å henge med hode på grunn av knust kongle. Barnslig jeg, nei da, bare litt barnslig og 'materialistisk'  når det gjelder gamle saker og ting. 

 

4 kommentarer:

  1. morro! ble julekuler på mæ også men en litt nyere variant:)

    SvarSlett
  2. Heisan gode venninne!
    Fantastisk julekuler, så moro!!!! De blir flotte i det staselige hu set i desember. Synes bildet med sjeslongen var så flott, det ser bare såååååå vakkert og nobelt ut hos dere. Jeg blir såååå nysgjerrig på å se mer!
    Jeg var på fotball-cup i hele går, men løp innom loppemarkedet i Slagenhallen som lå rett i nærheten. Kom en time etter åpning og fant ingen skatter for meg denne gang.
    Fin ny uke til deg og dine!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Oii, så sjarmerende kuler. Liker det gammle jeg også.
    Legger meg til jeg:)
    Håper du tar turen innom meg og hilser på.
    Har en give away gående der også som du kan delta på om du ønsker det :) Klem

    SvarSlett
  4. Nå var du heldig! Jeg er også veldig glad i konglekulene, og for et og et halvt år siden knuste jeg den aller kjæreste jeg hadde: den grønne kongla jeg fikk av min bror det første året han kjøpte gaver på egen hånd. Da var han seks år. Jeg har mange andre, men ikke den lenger. Ellers var jeg heldig på bruktbutikk i vår, og kjøpte ganske mange til 5 kr stk!!!

    SvarSlett