torsdag 11. juli 2013

Julidager



Jeg elsker juli. Det er en av favorittmånedene. Selv om jeg ikke har ferie riktig ennå er jeg i feriemodus. Ettermiddagene tilbringes i hagen, eller skogen, på stranden og faktisk på "day-bed'n". Etter lang arbeidsdag liker jeg å strake ut. Få kropp og sjel i vater og der jeg ligger til ladning (som mannen sier jeg gjør hver gang jeg hviler) og  fortaper meg i god bok.  Jeg er i skikkelig lesemodus, det er så deilig. Jeg leser gode bøker og gjøre fine bokreiser - som en jeg kjenner kaller det å lese nettopp en god bok.  Jeg synes det var fint sagt, for å lese en bok man liker,  kan faktisk sammenlignes med å reise.

I tillegg koser vi oss med katter som vi møter på vår vei. Vi har ikke katt selv, men både sønnen og jeg er veldig opptatt av katter og vurderer selv å få en fin, liten pus. Enn så lenge nøyer vi oss med andres fine katter som er sosialt anlagt og gjerne vil hilse på sønnen og meg der vi dukker opp.  

1 kommentar:

  1. Heisan!
    Juli er min desiderte favorittmåned, ingen tvil!
    Som deg og poden hilser jeg på hver en katt på min vei, jeg elsker katter! Blir vi gamle enker en gang får vi starte kattepensjonat sammen!
    Her står jeg på hodet i potetsalat og "Verdens beste" nå, håper veldig du kommer i morgen!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett