mandag 6. januar 2014

Over for denne gang


 
 
Julen er over for denne gang og vi er godt i gang med et nytt år. Rart med denne julen, jeg synes det er både trist, fint og godt når vi kan pakke all den skjønne julepynten vekk. Jeg har ganske mye julepynt. Mye gammelt og litt nytt. Og alltid i slutten av november går jeg og verker litt etter å pynte opp hjemmet med alt det fine som ligger lagret på loftet. Men så fort vi kommer over i januar, da er det på tide å pakke ned, da er jeg litt forsynt.  
 
Her om dagen begynte jeg nedpakkingen, men før pynten ble lagt i sine esker ble tingene samlet til et lite julepyntlandskap på kommoden. Jeg lot det stå der en stund for å nyte siste synet. Der jeg sto tenkte jeg at; nå er det over for denne gang men om 11 måneder er det; på'an igjen. Og jeg kjenner meg selv, så fort det blir september, oktober gleder jeg meg til november for å ta frem herlig pynt igjen.  

4 kommentarer:

  1. Sånn er jeg også! Jeg er mett nå,men når september/oktober er her begynner det å verke i meg for å pynte. Og må nesten holde meg i skinnet for å ikke starte da.
    Nydelige bilder.
    Ha en vakker mandag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Ja, nå lengter man bare etter lysere dager, for det blir så mørkt når juletreet og julelysene slukkes.

    SvarSlett
  3. Så masse lekker pynt du hadde der. Eg har fjerna det meste men alle papirstjernene eg har laga får henge ei god stund til, det kaller eg vinterpynt:-)

    SvarSlett