lørdag 3. november 2012

Kaffe og noter



I dag har jeg knapt vært utenfor døren. Jeg har romstert inne, holdt på med både det ene og det andre. Det har vært fint. Jeg har også hatt en del alene tid, det har jeg trengt. Barna tok seg en tur til gamle bestemor som bor noen kvartaler unna, og det var bra for de tre. En gammel bestemor som ikke er rask til beins trenger besøk av barnebarn som er raske til beins og springer fort ned til bestemor og hennes kjøkkenskap som alltid inneholder noe godt. I min alenestund ble det derfor kruttsterk kaffe, sjokolade og - ja, jeg innerømmer det - fordypning i Kamille julemagasin som jeg kjøpte her om dagen. Med novembermørket kommer jul og klipp&lim kreativitet over meg. I dag prøvde jeg å klippe laterner av gamle noteark. Jeg kjøpte et gammelt, utslitt notehefte på loppis for litt siden. Mange sider manglet i heftet og noen sider var revet opp og tegnet på. Men jeg så muligheter i de gamle notene; klipp&lim-muligheter, som er gjenbruk på sitt beste, og det har nå blitt en annen tone for de gamle notene anno 1925.

6 kommentarer:

  1. Hei gode deg;) Takk for koselig kommentar inne hos meg, blir så glad for alle kommentarer jeg. Lanternene var jo bare så fine. Det er altid deilig med alenetid og nye ukeblader, det er terapi for småbarnsmødre det. Ha en god kveld videre, klem W

    SvarSlett
  2. Lanternen ble kjempefin! En super ide! Det er godt med litt fri iblant, både for å få litt egentid for å lese blader i fred, og for å kunne skape noe helt uten "innblanding" fra andre :)

    Kos deg videre.
    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelig lanterne!! Så lurt å bruke notepapir!!!
    Fin ny uke til deg:-)
    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Så nydelig! Jeg gikk tur i dag, ellers har jeg sittet og kopt. Det er godt, det også!

    SvarSlett
  5. Kjempefin lanterne! Godt med åleinetid av og til:-) Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  6. Kjempefin lanterne, og artig å bruke noteark :) God uke til deg!! Beppe

    SvarSlett