fredag 27. desember 2013

Romjulsdager

 
 
 
Det er deilig med late romjulsdager hvor man kan nyte synet av en liten samling julekuler. Jeg elsker gamle julekuler og er livredd for at noen skal gå i stykker. Derfor legger jeg de nydelige kulene i en osteklokke eller i dype fat.
 
 
Det beste med romjulsdager er også alle som kommer innom for å ønske god-jul-i-stua! Hver dag er fylt opp med sosiale timer. Det liker jeg. Det er alt for sjeldent ellers i hverdagen.


Men det aller beste med romjulsdager er å starte sen frokost med søtsaker og kruttsterk kaffe. Mens ungene romsterer rundt og sier: "Mamma, er det lov å spise sjokolade til frokost?"

"Ja, i romjulen er det lov",  kan jeg da svare. Det er fint det.

1 kommentar:

  1. Mye herlig gammel julepynt og nostalgi hos deg! Håper du har hatt herlige juledager! God klem fra meg

    SvarSlett