lørdag 26. mai 2012

Mat for store og små



Mat for store og små planlegges for pinsehelgen. Takk og pris er det mannen som står ved grytene og han gjør en god jobb. Men siden jeg er tilhenger av det søte liv og elsker alt det søte, studerer jeg denne tidlige lørdags morgen -  mens de andre snorker og sover; kakeoppskrifter. Disse to kokebøkene av Tessa Kiros inneholder ikke bare herlige matoppskriften, men den inneholder fotografier som jeg også elsker å studere. Bøkene er en sann nytelse og bildene inspirerer meg til tusan! Når jeg er på loppis går jeg ofte med kokebøkenes bilder i hode og studerer kopper, kar og tekstiler med det resultat at jeg ofte ender opp med tallerkner, asjetter og annet kjøkkenutstyr fra et hvert prestegjeld. Vel, jeg skylder på Tessa!



Tekstene i boken er også fine:

" Barna mine elsker å hjelpe til med å rulle disse kulene i de små søte hendene sine - selv om det er litt vanskelig for dem å la være å slikke all røren av hendene. Denne oppskriften har jeg fått av en venninne av Giovanni - han smakte disse kulene på jobben og omtalte dem i så begeistrede  ordlag at jeg ba ham mase på henne til hun endelig ga meg oppskriften".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar