tirsdag 20. november 2012

H.C. Andersen


 
 
En av mine favoritter er H.C.Andersen. Han leser jeg ofte og jeg er alltid like fascinert. Tingene i stilleben; en gammel messingstake, bilde av Amor, en blomst og en byste (samt en tekanne, en stoppenål, gamme nålpute og en stor gammel skreddersaks som ligger i esken jeg pleier å ha med meg når jeg leser) er noen av tingene jeg bruker når jeg har eventyrstunder for elever. Det er enkle virkemidler, men det enkle er ofte det beste - det har jeg hørt og det har jeg erfart.
 
Selv om det er over 150 år siden eventyrene ble skrevet, trollbinder de både barn og voksne i dag.
 
Og i morgen skal jeg en snarvisitt til København - en aldri så liten jobbtur. Og er jeg heldig, og får jeg anledning skal jeg  hilse på den lille havfruen. Gleder meg.
 
 

4 kommentarer:

  1. Hei du!
    Så dæ i Sandefjords blad heromdagen.. eller var det Vestfold Blad. Morro! Kos dæ på tur!

    SvarSlett
  2. HC Andersens eventyr går aldri av moten.
    God tur til Køben :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei - enig med deg - H.C. Andersen er noe for seg selv:) Har en ørliten slik byste av ham i settekassen vår.

    God tur til København - håper du også får litt tid til å nyte byen. København er nok en av mine favorittbyer.

    Klem til deg fra Bente.

    SvarSlett
  4. Hei gode deg, edderkopper er bare helt grusomme, hver gang jeg ser en av de store som bor i kjelleren vår, skriker jeg det høyeste jeg kan på brannmannen...han tror jeg har falt og brukket noe hver gang...men det er krise...han tar dem bort og livet kan fortsette. Men du må ikke slutte å blogge da, ta deg bare en pause. Når du får slike beskjeder betyr det bare at du har brukt opp plassen, det er ikke flere ark igjen på en måte, jeg har akkurat i dag fått den samme beskjeden. Betaler ca kr 20 hver mnd for mere lagringsplass, uff, jeg er så ukritisk slik jeg...bare betaler i vei og er så naiv...men må jo holde kontakten med dere her inne vet du. Ha en fin kveld videre...herre gemmini, det er snart første advent!!!

    SvarSlett