onsdag 25. september 2013

Den lille dukkesengen



Da datteren min var to år, for ti år siden, kjøpte jeg denne lille antikke dukkesengen til henne. Jeg kjøpte den på min favorittbutikk nr. 9 i Sandefjord. Jeg er svak for jernsenger; både små og store, og i min "samling" har jeg faktisk tre senger til voksne, en barneseng og denne lille dukkesengen. Ikke alle er i bruk, skal innrømme det. Men senger er greie å lagre og tar ikke stor plass på loftet - der to står og venter på å komme i bruk så fort både det ene og andre rommet er pusset opp. Her om dagen tok jeg frem den lille dukkesengen. Datteren min har sluttet å leke med den for lenge siden, og jeg har tenkt, hm, hvordan kan jeg bruke den? Og løsningen fant jeg raskt; den skal romme små hodeputer på  soveloftet som skal fungere som gjesterom. Derfor står den fint plassert her, til min store glede. Og når jeg slenger meg ned på  madrassen - eller daybed'n - som jeg også liker å kalle dette stedet, vet jeg hvor ekstraputer er. Jeg liker nemlig å ha det litt, tja, hva skal jeg si....prinsesse på erten under både hode og kropp - men ikke sjel, for så ømskinnet er jeg altså ikke, om noen skulle lure.

3 kommentarer:

  1. For en nydelig seng! Og supert med en annerledes bruk av den, liker at ting tas i bruk på en litt ny måte.

    SvarSlett