lørdag 9. april 2011

Våronn


Det er mye vår og hage på meg om dagen. Jeg er rett og slett opphengt i det som spirer og gror, det grønne skjønne og alle fugler små de er. Sånn har jeg det hvert vår. Hele vinteren går  jeg og gleder meg til våronn i hagen. Jeg er den eneste i nabolaget som holder på med hagearbeid til sene kvelden. Jeg klarer ikke å gå inn så lenge det er lyst. I går holdt jeg på til "Norske talenter" begynte, men da ble jeg ropt inn. Det er datterens favoritt program.  Hun synes det er så hyggelig når vi alle sitter sammen og beundrer de mange rå-flinke talentene.

Som dere ser er jeg i gang med å klippe hekken.Så langt kom jeg med beskjæringssaksa (en sånn liten hendig, som man bruker når jeg klipper roser og busker) på hekken. Men i dag fortsetter jeg. Nå skal vi snart ut, vi starter tidlig i dag Lille figur (sønnen) og jeg.

Apropos talent, konkurranser og sånt,  tror jeg har talent- øver meg ihvertfall - på hekkbeskjæring. Det er bare å stå på, for øvelse gjør mester har jeg lært av min gamle far, og akkurat det har gått inn.

3 kommentarer:

  1. Heisan du flittige venninne med grønne fingre!
    Så flink du er som jobber og gjør det koselig i hagen! Når det er blanding av jobb og fornøyelse, er det topp! Klart du må inn å se på Norske Talenter! Det er en højdare her hos oss og vi sitter benket alle fire.
    Håper du rakk lunsjen og ikke druknet i ungdomsskolens lopper!
    Her har vi raket og stullet i hagen og spist vafler i solen i bare stroppetopp ( vel, jeg i stroppetopp hi,hi..ikke far i huset)
    Nå er det snart tid for lørdagskos. Ha en finfin kveld dere også!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg er litt for lat til hagearbeid jeg, men det gjør ikke så mye, for her i byen har vi ikke stort større hage enn et frimerke. Der har vi plass til tre store peoner, en sjærsmin og en sibirkornell. Og de greier seg nesten uten stell. Men rundt huset i skogen har vi fem mål! Der vokser prestekrager og blåbær i plena, så vi stresser ikke så veldig der heller. Men hvis man virkelig liker å holde på, skjønner jeg at det gir stor glede:)

    SvarSlett
  3. Hagearbeid er balsam for sjelen:-) Men akkurat hekkebeskjæring syns jeg er veldig vanskelig, så det har blitt min kjære sin oppgave:-)
    Hehe, jeg tror du er ei sånn som gir naboene dårlig samvittighet fordi de ikke er like flittig i hagen:-)

    SvarSlett