onsdag 18. mai 2011

Frieri


- Gid! Vil De virkelig gifte deg med meg? Nå ble jeg glad og jeg lover å ikke være sta, men sørge for at du min kjære alltid vil ha det bra.

Eller

-Nei, jeg vil ikke gifte meg med deg, din blei. Jeg er lei av ditt mas og kjas om ekteskap og sånt. Du og din parykk er ikke fin nok for meg. Jeg vil vil ha adel og en mann som sitter høyt i sin sadel. Vik fra meg!

Ikke vet jeg hvordan det gikk med de to i sin tid. Måtte bare blogge mine barnslige tanker om dette motivet. Jeg jobber med historieformidling og noen ganger blir formidlingen til en fortelling med eventyrstemme.
Innrømmer det så gjerne. Jeg er litt "miljøskadd" etter å ha jobbet med kulturhistorisk formidling i mange år. Men hvem blir ikke - etter år - preget av sin arbeidsplass.

Jeg liker den så godt, denne bittelille skålen merket: Bavaria. Kjøpt på en av mine favorittbutikker; Nr. 9 i Sandefjord, som eies og drives av søsteren til Kaspara

5 kommentarer:

  1. Haha, jeg den var morsom. Jeg vil ikke si du er miljøskadd, heller miljøberiket! Historie og historier kan formidles på så mange måter. I går i selskap satt jeg i nesten fullt alvor og fortalte om bamsen min som må trøste seg med akkevitt når vi ikke er der i huset i skogen. Dette for å selvmedinisere seg etter sitt store barndomstraume- den var innestengt i et kott i 40 år. Hurra for barnsligheten, sier nå jeg!

    SvarSlett
  2. Morsomme dialoger, M. Enig med Lise i at det er bedre å tenke "miljøberiket" :D

    Takk for lykkeønskningen. Lykke til selv med dine egne prosjekter. Og med dagene på K.

    Klem.

    SvarSlett
  3. Når det gjelder stua mi i huset skogen; ja vi elsker å være der. Nå har jeg ikke vært der siden påske, og det er nesten fælt. Grønnfarga på veggene er den originale, bare litt oppfrisket!

    SvarSlett
  4. He, he, herlige historier. :)

    SvarSlett
  5. Heisan Nøtteskrika
    Herlig fat fra Nr.9! Kan ikke huske å ha sett det før. Ja, du har et stort register og reportoar å spille på av kulturhistorie.. og det er jo virkelig noe å ha med seg!
    Jeg har jo opplevd deg "live" med klasser også og vet hvor dyktig du er.
    Ha en glitrende helg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett