lørdag 4. mai 2013

Bruktduellen



 
 
Jeg hiver meg på denne herlige utfordringen: bruktduellen til Norske interiørblogger. Det er en veldig bra utfordring og du verden  så mange flinke folk det er der ute som gjør god, veldig god bruk av gamle utslitte møbler! Det er fantastisk å se!
 
Jeg selv har bare brukte møbler i vårt gamle hus som også er  god, gammel årgang på 90 år! Jeg har samlet på gamle møbler, saker og ting i åresvis. Mange venninner av meg har ristet litt på hode fordi jeg alltid har vært opptatt av gamle møbler, antikviteter og alt som har alder . Men jeg har også klart å inspirere dem. Derfor blir jeg hoppende glad hver gang jeg ser de gode venninnene; Kristin, Hanne, Cathrine, Anette og Gry Anett har puttet inn ett eller annet gammelt i sitt hus.  Da skryter jeg hemningsløst av dem. Fortsett med det jenter om dere leser dette.  
 
Bilde jeg viser er av min midlertidig arbeidsplass hvor jeg sitter kveld, etter kveld etter kveld og taster i vei på den bærbare pc'n på kjøkkenet.Jeg trives godt å skrive med de fine ungene mine rundt meg og mannen som jeg prater med mens jeg skriver.   
 
Skrivebordet dere ser er et gammelt kjøkkenbord anno 1900 - hatt i åresvis. Kjøkkenstolen fant jeg i en container på søppeldynga for ett år siden.  Skrivebordslampen er fra loppis og den ga jeg 20 kroner for. Tallerkenhyllen er fra bruktbutikken og den kostet meg 40 kroner. Slagbenken som dere kan skimte i sollyset har jeg hatt i 15 år og den kjøpte jeg i en antikkbutikk - og den vil være med meg livet ut, ganske sikkert på aldershjemmet også om jeg havner der. Jeg kommer til å bli den sta damen som insisterer på å ha den på rommet, kanskje også sove oppi slagbenken, he he. Benken  er  nymalt, den var lutet og jeg kjøpte den lutet, men synes det ble for mørk på vårt kjøkken.  Alt det andre dere ser er små saker og ting fra loppis. Grunnen til at jeg har innslag av mye gult er fordi bildet ble tatt i påsken da solen strålte inn av kjøkkenvinduet -i dag er det nemelig grått og trist ute og bildene ville ikke ha blitt bra i det gørr-grå lyset, puh!  
 
Vel, gleder meg til å se alle kreative interiører med innslag av god, gammel årgang, stå på folkens!


 
 

3 kommentarer:

  1. Masse fine bruktfunn!! Synes den svarte lampen din er så fin, den kunne jeg gjerne hatt!! Ellers ble jeg litt opphengt i det lille dukkeanskiktet på veggen. Så lenge siden jeg har sett sånne, men husker de fra barndommen...Hva ble de brukt til? Kanskje bare til pynt? Uansett koselig å se det på veggen din:-)
    Ha en fin lørdag!!
    klem Siri

    SvarSlett
  2. Oioi, herlig å se at vi deler samme interesse for gamle ting! :) Morsomt at du har klart å inspirere vennene dine også!

    Bidraget ditt er utrolig flott! Her kan man vel arbeide i timesvis uten pause? ;)

    Ønsker deg en flott dag! Og lykke til i utfordringen!
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  3. Herlig! Digger fargekombinssjonene!
    Svart-hvitt og gult!
    KULT!
    Ønsker deg en NydeligFlott uke,
    og lykke til i Nib´s utfordring!
    Klem fra Julie

    SvarSlett