tirsdag 28. mai 2013

Senkveldkaffe



Senkveldkaffe er å foretrekke etter en lang arbeidsdag og etter at småfolket er lagt. Da er det deilig å invitere til uhøytidelig selskap på en tirsdag med kake og kaffe ved kjøkkenbordet.  Og det fineste ved denne årstiden er at om man ikke har rukket å kjøpe en bukett i anledning et lite selskap, ja, da er det bare å gå i hagen å plukke noen blomstrer - eller kutte en kvist eller to med vakre epleblomster på.

I anledning epleblomster i flor serverte jeg noe av det beste jeg vet; applecrumble! (Som egentlig er en dessert, men jeg liker å servere den som "godt til kaffen"). Det er rett og slett digg med vaniljesaus og kruttsterk kaffe.

Og takk til Turtledesign og Brudeblogg for navnet på de rosa blomstrende trærne. Nå har jeg lært at det er Japanske kirsebærtrær - det må jeg få plantet i min hage!

4 kommentarer:

  1. Heisan søte deg!
    Bare ordet "senkveldkaffe" klinger fint i ørene mine, akkurat som "nattmat" etter "ettermiddagste".'
    Ser veldig koselig ut med en kakebit og en sterk kaffe (for jeg vet jo at du skal ha den sterk) ved bordet hos deg.
    Nå nærmer det seg! Ser det er meldt sol i Køben lørdag men regn søndag, men det kan jo enda endre seg.. selv om sol lørdag høres veldig bra ut!
    Fin dag til deg, vi snakkes!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Ser så trivelig ut- og ofte blir slike uhøytidelige sammenkomster de hyggeligste :)

    SvarSlett
  3. Det ser så koselig ut - og desserten høres fortreffelig ut:)
    Senkveldkaffe - hmmm lurt:)

    Ha en kos søndag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  4. Tusen takk for fine dager i København! Du har slik en entusiasme i formidlingen din! ;) Gleder meg til å se hvordan stolen din ender opp. Håper vi sees igjen! :)

    SvarSlett