onsdag 24. juli 2013

Krakker, ballonger og gammelt gulv


Det er ferietid med fantastiske dager. Det er flere år siden vi har hatt en så fin julimåned og må disse soldagene vare. Denne sommeren er prosjektsommer hos oss. Vi skal ikke et sted, annet enn til stranden for å bade og ellers tilbringes kveldene i hagen med grillmat og ny hobby; lek med vannballonger! (Barnas nye hobby om noen skulle lure).  Vi, eller rettere sagt jeg maler hus både innvendig og utvendig. Jeg pusser opp et stort rom på 19 kvadrat. Rommet gjennomgår grundig renovering. Gammel tekstiltapet, vegg til veggteppe har blitt fjernet. Under teppet lå gammel linoleum som var vanvittig prosjekt å få fjernet  med håndkraft! Men nå er det gjort. Nå skal de gamle gulvbordene på 90 år skal vaskes og grunnes og males. Huset vårt er faktisk 90 år i år, og i den anledning var det på høy tid med "ansiktsløft" på den gamle.
 
Nye gamle krakker jeg også fått i hus. En nabo skulle kaste en god del gamle møbler. Han ryddet opp hos sin svigermor som også er 90 år!  Men så tenkte han på meg. Han vet jeg er glad i alt med alder, og lurte på om jeg kunne tenke meg noe av "søpla". Jeg ble hoppende glad - jeg digger gamle krakker! I tillegg var det hyggelig å bli tenkt på selv om det var i forbindelse med "søppel", he he.
 

1 kommentar:

  1. Hei gode deg, disse krakkene er jo magisk fine. Håper du har fine dager i det flotte været, det er jo nesten ikke til å tro. Vi måtte avlyse ferien vår pga det hele som har vært i sommer, det er så deilig å være hjemme i ro og fred og nyte disse sommerdagene vi har hatt nå i stedet. Fabian og jeg tar interailen neste år fant vi ut. Nå har jeg kost meg med blogginnleggene til deg og Kaspara;)) Vi kom akkurat hjem fra en "nødferie" tur på 2 dager til København, det var litt hektisk, men deilig med litt dansk mat og sol også. Mandag er det hverdagen og jobben igjen...men trøster meg selv med at jeg liker hverdager best...hihi...klemmer til deg;)

    SvarSlett