onsdag 4. juli 2012

Skjorte-bluse og plastperlepynt


I Amsterdam kjøpte jeg ny favoritt skjorte-bluse. Skikkelig vintage fra  70-tallet.  Den minner meg om barndommen. Skjorte-blusen med de eplegrønne blomstene er så fin til jeans og skjørt og snerte sko med korkhæl - som jeg også har kjøpt meg. Sko og skjorte-bluse skal bli brukt masse, med plastperlepynt til. De eneste som ikke synes jeg hadde gjort et kupp, var selvfølgelig mannen og datteren, men de for holde ut å se meg i grønne blomster gjennom hele sommeren. Gleder meg også vanvittig til å bruke skjorte-blusen når jeg møter mine gamle venninner. Oj,oj,oj de kommer til å kommentere. De har nemlig ikke sansen, det vet jeg. Og bryr jeg meg? Nei! Jeg elsker å sjokkere venninnene og de elsker å riste på hode over meg, deres gode, gamle venninne som har høyst spesiell smak. Vi er så forskjellige, det har vi alltid vært og det setter jeg stor pris på.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar