søndag 18. august 2013

I kveldssolen

 

 
Lørdagskvelden var fantastisk i går med mild vind og kveldssol. Jeg liker august. Det er en egen ro over den måneden, men i august har jeg alltid store forventninger. Forventning i forhold til hva høsten vil bringe. I august har jeg alltid lyst å kaste meg ut i noe nytt. Utfordre meg selv. Jeg kan ikke fordra å stagnere, nå går jeg derfor og grubler på hva jeg skal finne på. Grubler på om jeg skal hive meg på et kurs, eller studie, hm, har skikkelig lyst til det, men da må jeg få i orden et arbeidsrom her i huset. Og bare det er en utfordring å få pusset opp! Kanskje jeg skal nøye meg med å ha det som utfordring og heller satse på noe nytt i januar...jeg får gruble videre.
 
Det er høstdag på min kant av landet i dag. Regn og blåst. Det er også en liten utfordring; den overgangen fra deilig sommerdag til skikkelig høstvær som krever støvler og ullgenser. Vel, får finne frem lune klær å komme meg ut og kjenne på høstværet, som egentlig er litt sjarmerende når jeg tenker etter. Ha en fin søndag uansett vær.
 

1 kommentar:

  1. Heisan på en regnværsdag!
    Alltid like positiv du, kjære venninne!
    Jeg liker også august og jeg liker høsten men for meg kunne det helst svitsjet over til april når vi var ferdige med oktober. En kalender som gikk fra april-oktober hadde vært perfekt for meg.
    Så koselig dere har det der i utestua og du om det er den batikkputen du nevnte fra Rått og Sandselig som var så billig, har du bare vært råheldig! Den er jo like min og den var ganske så dyr.
    Her har jeg satt over en gjærdeig, gutta spiller Fifa 13 og skyper og far i huset tumler i det som skal bli kjellerstue.
    Tusen takk for mail fra deg også. Skriver tilbake i dag eller i morgen.
    Ha en glad søndag!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett