lørdag 10. august 2013

I min utestue

 
 
 

Om noen lurer på om jeg skal male gulvet er svaret ; ja. Men det får bli til neste år, selv om jeg blir litt stressa av det "rustikke" gulvet.
 
I den nymalte utestuen nyter jeg morgenstund (som dessverre er litt overskyet) mens jeg venter på at mann og barn skal våkne til "prosjektlørdag".  Denne lørdagen skal vi bestige fasaden, puh! Det er med skrekkblandet fryd jeg går løs på fasaden. Først skal vi rigge stillas. Deretter  vaske vår kjære vegg mot nord. Og i morgen gyver vi løs med malingskostene. Vi kommer dessverre ikke til å holde hviledagen hellig og håper vi blir tilgitt. Men stakkars 90-åringen vår, huset altså, må males før høststormene setter inn. Det er heller ikke så lenge til, ukene går og snart er det jul. Nei, uff og huff, stopper der - trenger ikke å trigge bjelleklang og sånt i august! Derfor hiver jeg meg nå rundt. Passer bra, jeg hører nemlig mannen romsterer der oppe i andre etasje. Det er nok arbeidsbuksa som skal på! Ha en fin lørdag! 

1 kommentar:

  1. Så koselig du har det!! Masse fine møbler, detaljer og farger! Håper fasademalingen gikk bra!! Vi har også høyt hus, særlig i gavlene, må nok få tak i stillas neste gang, jeg har en mann som overhodet ikke har høydeskrekk, men det er jo rett og slett farlig....
    Ha en fin dag!
    Klem Siri

    SvarSlett