fredag 25. mars 2011

Husets vaskehjelp



Vårsola er kjærkommen, men røper alt. Den avslører et støvete hjem. Nå ser man hvor nedstøvet interiøret er. Til jul sto jeg på som bare det. Alle rom skulle skinne – som den blanke stjerne – ikke en ting skulle slippe unna støvkluten og vaskebøtta. I januar og februar hadde jeg nok arbeid med å måke snø. Ja, hvem har hatt overskudd til å holde det rent og pent i sin stue denne vinteren?!
Nå er lyset her og avslører tingenes tilstand. Det er bare å brette opp ermene og trå til i bøtteballetten. Godt jeg har rengjøringshjelp i huset - at vi er to om fredagsvasken. 

4 kommentarer:

  1. Jeg har bare glodd olmt på støvet i hele dag, og håpt at det ville gå sin vei i ren skrekk, men det hjalp ikke det nei. En veldig søt vaskehjelp, må jeg si!

    SvarSlett
  2. Hei - fikk anbefalt bloggen din av Kaspara, og har jo sett dine morsomme kommentarer inne hos henne. Så gøy at du har startet å blogge selv - har skjønt på Kaspara at hun lenge har syntes at du burde det:)
    Fint det du skriver om å formidle - kommunikasjon er jo hva det meste dreier seg om når alt kommer til alt!

    Og vårstøv - ikke snakk!

    Gleder meg til å følge deg videre - god helg fra Bente:)

    SvarSlett
  3. Leier du ut denne søte vaskehjelpen din? Han kan sannelig trenges her. :)

    SvarSlett
  4. så skjønn vaskehjelp du hadde!
    ..og mange lekre stoffer i bakgrunnen ;)

    SvarSlett