onsdag 28. september 2011

Alenestund


Med kakestykket – det som var igjen – kaffe og planleggingstankene. De andre var rundt meg, men opptatt med sitt i stuen.  Mannen hadde sovnet – ettermiddagslur - på sofaen mens lille sønnen satt og så på Fantorangen. Datteren gjorde lekser. Det var stille og rolig. En deilig alenestund. Jeg trengte det. Til helgen blir det full fart. 16 jenter kommer for å feire datteren som fyller 10 år! Jeg har den jobben med å rydde plass i vårt lille hus til den herlige jentegjengen. Krysser derfor fingrene for godt vær med strålende sol, så jentene kan hoppe og sprette ute på plenen.


I dag fikk jeg også en gledelig nyhet! Jeg er vinner av en herlig bok fra  Wilhelmine  - og jeg som  hadde glemt at jeg hadde deltatt. Derfor var overraskelsen stor. Ja, dette setter jeg veldig pris på Wilhelmine. Og jeg vet at mannen i huset vil bli glad for boka. Han elsker kokebøker!  Og han har en stor samling matlektyre som befinner seg i bokhyllen og på nattbordet. Vi går derfor ofte til sengs med stor apetitt - uff, ikke misforstå altså. He he!

4 kommentarer:

  1. God morgen, Nøtteskrika
    De er så stillferdig og vakre disse bordbildene dine! Nydelig gammelt bord, herlig kakeboks og sikkert god kake. Kommer ikke over gulrotkaken din, det er den aller beste jeg har smakt! Slår til og med Cordelias hus sin fantastiske gulrotkake.
    Så D har begynt med middagslurer, he,he.
    Vel, det hender jeg planer ut på sofaen selv, men du er jo bare ungdommen.
    HIPP HIPP HURRA FOR DEG I DAG!!!! mens jeg skriver titter jeg på datoen og den 29.september er DIn dag!
    Håper du får en sprudlende dag og så skal jeg pakke en bitteliten overraskelse som kommer i posten.
    Det er sol i dag og da ville min gamle mamma sagt at du har vært snill hele året, og det har du nok!¨
    Stor bursdagsklem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Vakre bilder! Jeg kjenner hvor god den alenestunden var når jeg ser på de:-)
    Lykke til med 10års-kalas! Min datter hadde det for 3 uker siden. Livat:-)
    Ha en god dag!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  3. GRATULERER MED DAGEN, KJÆRE DU!

    Håper du fikk kake i massevis :)

    SvarSlett
  4. Hei på deg, nydelige bilder...du er så flink til å lage nostalgisk stemning. Gratulerer så masse med dagen som har vært...ha en fin høst helg. Klem W

    SvarSlett