mandag 5. september 2011

Blomster i Putney


Når man ikke kan ta med seg vakre blomster hjem, må bukettene i hvertfall fotograferes. På East Putney underground station er det en utrolig liten, sjarmerende blomsterbod. Den var der da jeg var Au pair for snart tyve år siden. Den var der også nå. Blomstene er  så nydelige. Derfor litt ”sukk” at jeg ikke kunne ta med meg en liten bukett i kofferten.

Apropos blomster. Min lille sønn elsker å se ”Drømmehagen”. De som har små barn i alderen ett til tre år vet at det er en Britisk barne-TV produksjon som fenger de små.  En av figurene i ”Drømmehagen” heter Hopsi Deisi hun ser ut som en blomst, og i hagen hvor hun virrer rundt sammen med de andre figurene er det mange små Deisy blomster. Derfor kaller min lille sønn alle blomster han ser i vår hage eller andres hager for nettopp ”hopsi deisi”. Han peker og sier; ”Se mamma, hopsi deisi mamma, Se!”  


Den fineste blomsten jeg vet om




Her er jeg! Happy over å være tilbake på gamle trakter, happy over å fotografere skjønner blomster, happy over å ha med meg "blomsten i mitt liv" på tur.

Må le litt av meg selv. Jeg er ei skikkelig mimre-ting dame. Rundt halsen har jeg pass-posen som jeg brukte da jeg faktisk var tyve år yngre. Den måtte bli med på tur den også - tyve år etter! Snakk om, jeg mimrer ting til minste detalj. Ja, sånn er jeg bare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar