lørdag 8. desember 2012

Bolster

 
 
Det blir julestemning så fort jeg får litt rødt frem. Og det skal ikke så mye til før det blir nostalgisk stemning; kun to bolsterputer. Det er favorittputer med masse dun. Jeg liker godt å slenge meg nedpå med putene under hode, strekke meg ut og kun: slappe av. Det blir lite av det nå om dagen, det får gå. Men når klokkene ringer julen inn og helligdagene står på rekke og rad, da skal det slappes av. Helligdagene er den bestejulegaven for meg.  
 
Jeg skulle skrive om bolster, men så ble det refleksjoner om å slappe av, typisk meg, digresjonshode. Lar det stå, men skulle egentlig skrive at: bolster er vevd stripete bomullstoff, fra gode gamle dager. Jeg er bolsterfrelst og hegner om mine gamle, fine puter.
 
Vel,  ha en fin lørdag. Her jeg bor skinner solen og det er White Christmas ute. Vakkert. Og jeg er fornøyd med meg selv. I går vasket jeg ned kjøkkenet; tak, gulv og vegger, pluss innredningen. Altså, når jeg tenker etter, jeg har en god grunn til å hvile i dag på deilige bolsterputer. Tror jeg gjør det.
 

 

3 kommentarer:

  1. Kjempefine puter, syns de skapte fin julestemning hos deg ja! God lørdag til deg!

    SvarSlett
  2. Herlige puter! Håper du har fått slappet godt av idag ;)
    Klem

    SvarSlett
  3. God kveld, putene er kjempefine! Og du fortjener helt klart å hvile hodet ditt på dem innimellom! Du er helt utrolig effektiv, jeg ser deg for meg, med vaskekluten svingende på kjøkkenet i raskt tempo :)! Ha en fin ny uke! Klem fra Anne.

    SvarSlett