søndag 16. desember 2012

Meiseboller




Fuglene i hagen og nabolaget må også ha mat. Jeg har derfor alltid meiseboller på lager. I tillegg har jeg en brødpose med gamle, slitte røde silkebånd, fått av min mor som tar vare på alt. Det er fint, men jeg var litt usikker på hva jeg skulle bruke de krøllete slikebåndene til. Å stryke båndene for gjenbruk til gavebånd, nei, det har jeg ikke tid til i denne hektiske førjulstid, men siden jeg ville gjøre litt ekstra stas på småfuglene, fant jeg ut at silkebåndoppheng, det er fint det.
 
I går kveld var det skikkelig væromslag her på Østlandet. Gradestokken steg til plussgrader og hva kom så da fra oven, ikke snøkrystaller men store regndråper i øs pøs fart. I skrivende stund holder været på og jeg sier; grrrrrrrrrrrr, de værgudene altså! I fjor hadde vi grønn jul. I år vil jeg ha hvit, hva gjør vi med den saken? Nei, det nytter ikke å gjøre noe med den saken. Nå skal jeg derfor sette i gang å bake, tenne mange lys og høre på julemusikk. Det nytter ikke å henge med hode på grunn av været, det er helt sikkert.  Ha en fin tredje søndag i advent.  

1 kommentar:

  1. Viktig å passe på småfuglene, og morsomt juleoppeheng av gjenbrukstråd! Sånt liker jeg! Morsomt at vi har skrevet om samme temaet i dag også... Sees - og tastes!
    Fin adventssøndag til deg!

    SvarSlett