mandag 8. august 2011

Froté


Ved inngangen til Husflid hang herlige strandsponsjoer i froté. Tekstilene minnet meg om barndommen. Froté var sommertekstilen. Husker vi hadde badekåper og strandvesker i det stoffet. Når jeg tenker etter har jeg mammas knall grønne froté-overdel enda. Den skal jeg finne frem og bruke. Jeg hadde veldig lyst på en slik ponsjo. Men måtte ta valg; ponsjo eller sengetøy, det ble sengetøy men også en habitt. En artig habitt, ubrukt fra 40-tallet. Blogginnlegg om habitten vil komme, et antrekk som fikk meg til å føle at jeg spilte i Matador - noen som husker den serien?
Herlige 70-talls blomster.



1 kommentar:

  1. Det nederste stoffet var veldig fint! Jeg hadde sommerkjole i turkis frotte, med jenkaring øverst. Dessverre var kvaliteten så dårlig at trådene ble trekt ut bare noen så på kjolen, og etter noen dager så den ut som et skjorareir.

    Selvfølgelig husker jeg Matador! Fantastisk serie, ser den gjerne igjen, Gleder meg til å se habitten!

    SvarSlett