torsdag 20. desember 2012

Den gamle julepynten

 
Litt etter litt kommer den gamle julepynten frem. Jeg er glad i gammel julepynt, den er rett og slett magisk. I år blir det julepynt i stillben her og der, resten av huset bærer breg av at "snekker Andersen" holder på. I skrivende stund setter han inn nytt vindu på badet, litt skrekkblandet fryd. Når man renoverer et hus på 89 år, kan litt av hvert dukke opp og frem, enn så lenge har det ikke vært de største overraskelsene. Og mens Snekker Andersen holder på tror jeg at jeg skal ta en tur opp på mørkeloftet og finne frem flere esker med gammel julepynt. Ha en fin torsdag, på min kant av landet har vi flere minus og vanvittig kaldt - skal si det merkes når huset er uten vindu i noen timer! 

2 kommentarer:

  1. Gammel julepynt gir skikkelig stemning! Minusgrader og ingen vindu er sikkert en stemningsskaper det også, på sitt vis, men ikke av ønskede sorten!

    Ønsker deg og dine en fin julehøytid :)

    SvarSlett
  2. Fin pynt. Rødt er visst ut, nå skal det være kun hvitt. Det blir helt feil for meg. Fine noter under her. Fikk lyst på noteark for å lage papirpynt jeg også kjenner jeg.

    SvarSlett