mandag 17. desember 2012

Treet er tent

 
 
Endelig fant jeg det - på roteloftet - mitt fine juletre til telys. Treet har jeg hatt i mange år, tolv år kanskje, visst ikke lenger, og jeg synes det er like fint. Det står som oftest tent på et bord for seg selv.Siden jeg har en liten nysgjerrig sønn på snart fire år, har ikke treet stått fremme på noen år. Rett og slett fordi det er lett å få tak i. Lille figur (som jeg kaller sønnen) har alltid vært ivrig på å undersøke nettopp det som befinner seg på bordet. Først i år, har han skjønt; "bare se, ikke røre" - når det gjelder tente lys lett tilgjengelig.  
 
I skrivende stund er treet tent. Det er sent og de andre i familien har gått til ro. Men jeg sitter oppe, nyter stunden og skriver julekort -  en av de hyggeligste ting jeg gjør i desember.
 
Bare denne herremannen holder  meg med selskap, det holder for meg akkurat nå.
 

3 kommentarer:

  1. Nyt freden og julekortene:) fint tre altså!

    SvarSlett
  2. Hei på deg, savnet deg på juletreffet i dag asså...må få til noe på nyåret da sweetie;)) Klemmer fra W

    SvarSlett