tirsdag 18. juni 2013

Hektiske hagedager


 
 
Jeg har hektiske hagedager for tiden. Staudebeddene må lukes, utestua males. Det tar tid når vegger og gulv skal få sine tre lysegrå strøk. Utestua hadde fargen; gyldenbrun og det ble for mørkt for oss, derfor satte jeg igang.  Men maling tar tid  - vanvittig med tid! Særlig når man kun har kveldstimene til disposisjon. Nå har jeg holdt på i mange timer, dager, ja faktisk i tre uker. Og nå begynner det å bli bra. Jeg tror jeg blir ferdig i kveld eller i morgen kveld. Da gjenstår det bare å male gulvet som jeg også vil gi i en litt mørkere gråfarge. Jeg har hørt at båtmalingen shipoline skal være super på gulv - så jeg går nok for det tenker jeg.
 
Eneste utfordringen nå er innredning; hvor mange møbler skal jeg ha i utestuen?  Hvor mye saker og ting skal inn? Jeg savner noe på veggene....må innrømme det; nå står jeg faktisk "litt fast". Skal det være minimalistisk? Skal det være retro? Skal det være bohemskt, jeg så  nemlig en fin reportasje i KK denne uken om fine uteplasser i ulike stiler, der var det en plass jeg falt for og den var nemlig litt vintage-bohemskt-sjarmerende. Sukk for et problem, he he. Det er bare her på bloggen jeg kan utrykke slike problemer, ikke alle vil forstå innredningskvalene jeg nå har.
 
Vel, i første omgang nøyer jeg meg med vinballonger, blomster, gamle hagestoler, benk og bord - gleder meg til å ta turen til nærmeste hagesenter for å kjøpe georginer som jeg vil skal bugne i pottene. Georginer er nemlig en av mine sommerfavoritter.  

Vel, hektiske prosjekthagedager hindrer meg ikke til å ta en pause. Som i helgen da siste strøk var tatt på den ene veggen - da måtte jeg feire med en glass papillon!

 
Slik så det ut før - nå historie.

4 kommentarer:

  1. Hei - så utrolig fint det blir - du er et skikkelig male-rivjern - men det er jo moro å stå på når resultatet blir så flott:) Jeg kommer ikke helt i gang med maling, selv om det er mange småprosjekt på vent. Våren og forsommeren har til dels gått med til å ordne opp etter at en gammel tante av meg døde i begynnelsen av mai. Og nå ser det ut til at Frøyaboffen vår ikke er helt frisk - så da havner maling langt ned på listen! Men - det går jo ikke fra meg;)

    Ha fortsatt fine forsommerdager - både i og utenfor utestua - og med og uten god rosévin:)

    Klem fra Bente.

    SvarSlett
  2. Så fint og lyst det blir, en stor forskjell !
    Maling tar tid..men så er det jo noe som varer i mange år. Du har all grunn til å feire med et glass vin ;) Lykke til med valg av stil, det kommer vel til deg etter hvert. Fine blomster du har i hagen, slike gule liljer har jeg fått med meg fra mitt barndomshjem og lupiner har jeg fått avlegger av en venninne, Trollskjegg er også å finne hjemme hos meg. Så er det jammen meg georginer i potter hjemme hos oss også. Tror vi deler samme blomstersmak ! :)

    Janne

    SvarSlett
  3. Så heldig du er som har utestue! Ønsker meg veldig!! Er lei av å bære tepper og puter ut og inn hele tiden, kan jo ikke bare la det ligge ute, er jo dessverre stadig regn...
    Og jammen er du flink til å stå på!! Imponert over det! I tillegg til jobb og familie :-)))
    Jeg har 7 teakvinduer som skal skrapes og lakkes tre ganger....Er ferdig med et stort vindu og kjellerdøra, mye jobb, men skal presse meg til å gjøre det! Gøy når resultatet blir fint!! Den lyse fargen ble så fin i forhold til det mørke! Gleder meg til å se hva du innreder med:-)))
    Fin kveld til deg som muligens er ute og maler;-))
    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Åååh, så flott det blir! Utestue er gull verdt! Her har vi satt opp en paviljong bak huset - mot naturen - og den har jeg også rukket og bli veldig glad i. Ikke det samme som uthus - men når man ikke har det, må man lage noe... og så er vi i gang med hagen, som du har skjønt... Det tar tid...
    Nyt sommeren! Sees en dag!
    Klem fra meg

    SvarSlett