fredag 20. september 2013

Flink bisk



Jeg har en flink bisk i huset, og det har den vært i over hundre år, og særlig det siste året han har bodd hos oss. Hunden har vist eksemplarisk oppførsel, verken knurrer, biter eller bjeffer, og det liker jeg. Derfor får han  - noen ganger - sitte pent på den gamle stolen som ingen andre får sitte på fordi den er  gammel og skjør, men den blir tatt godt vare på, slik man skal gjøre med de gamle.

Egentlig har flinke hunden  fast plass i vinduskarmen eller på bokhyllen. Jeg flytter litt rundt på den, for han liker forandring. Og i går, da mann og barn var ute av huset fikk han sitte på stolen en liten stund. Men så fort jeg hørte bilen i gården og sprellende armer og bein var tilbake i hjemmet, ble lille flinke bisken plasser på sin faste plass der han trives godt.

2 kommentarer:

  1. Så søt han er! :) Så faktisk en slik få Fretex i går, kanskje jeg skulle kjøpt den?

    SvarSlett
  2. He, he ... jeg skjønner godt at det bare er den lille Staffordshire dog'en som får sitte på den gamle og nydelige stolen! Ellers får den kanskje sitte i vinduet og vende snuten ut eller inn, alt ettersom manenn er hjemme eller ikke :-)
    Det er litt artig at i England satt disse hundene gjerne til pynt på kaminhylla, men da de norske sjømennene brakte slike med hjem, brukte fruene dem til å signalisere om mannen var hjemme eller ikke. Vi får tro dette stort sett er en humoristisk myte :-))))

    SvarSlett