søndag 22. september 2013

Soveloftet

 
 
Endelig er det lille soveloftet malt ferdig! Det har tatt tid. Prosjektet har stagnert i flere uker og måneder, men nå er det innredet. Jeg puster lettet ut, og jeg er så fornøyd! Her det plass til to gjester å overnatte, faktisk tre personer kan vi få plass til. Og det beste med  rommet er utsikten fra det lille loftsvinduet. Her kan du se himmelen blå eller grå, måne og sol. Og her har vi utsikt til den dype bøkeskogen som ligger en liten spasertur unna. Jeg har lagt min elsk på dette rommet og jeg har brukt det mye denne helgen, og da har madrassen fungert som daybed. Det er fantastisk å trekke seg tilbake her og lese i god bok - bedre "hvilested" i hverdagen kan jeg ikke tenke meg.
 
På soveloftet er det innredet med bolster og gammelt sengeteppe. Jeg elsker bloster! Tekstilen har en "årgangsatmosfære" - sorry, ordet, men jeg kom ikke på noe annet i skrivende stund -  som jeg liker og alltid har likt. Og dette vet min kjære venninne Kaspara og derfor ga hun meg den fantastisk fine bolsterdynen som ligger sammenbrettet på krakken. Jeg ble utrolig glad for denne dynen, tusen, tusen takk gode deg.
 
Det morsomme med denne bolsterdynen er at det var den tingen jeg la merke til først, første gangen jeg besøkte Kasparas hus! Og det er mange år siden, jeg  tror det var i 2006. Jeg husker hun hadde den i en herlig liten sofa i en av stuene og den gjorde seg fantastisk der.
 
Og nå er jeg heldig eier av bolster med en personlig historie - og det er så fint!
 
Slik så det ut før! Puh! Det er nå takk og pris historie. Og best av alt; jeg har gjort hele jobben selv. Stolt av meg selv med andre ord, og kan herved si med høy røst: at "selvgjort er velgjort"!
 
 



3 kommentarer:

  1. Så koselig! Og det blå sengeteppet var jo helt nydelig. Sikkert et deilig sted å trekke seg tilbake med en bok ja..

    SvarSlett
  2. Så flott og koselig det ble:)
    Og snille venninnen din som gav deg det flotte bolsterdynen:)

    Ha en flott ny uke:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Det er så nydelig, svalt og deilig oppe på dette soveloftet! Herlig sengeteppe og for øvrig passet jo bolsteret supert der oppe!
    Artig at det er det første du husker fra besøk her hjemme, da måtte det jo få bo hos deg!
    Tusen takk for både melding og mail!!! Sendte en bitteliten mail tilbake.
    Fin dag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett