fredag 27. september 2013

Min gode følgesvenn



Min gode følgesvenn i hverdagen er en DBS, rød med tre gir. Den ble kjøpt på salg for en del år siden og jeg husker det godt. Det var en iskald vinterdag da jeg kjøpte sykkel og andre kjøpte ski. Det var et akuttkjøpt en dag jeg var vanvittig lei vinter og ishålke og jeg lengtet etter vår. Jeg var tilfeldig innom en sportsbutikk, skulle kjøpe noe vinterutstyr til datteren, og der så jeg sykler på januarsalg!  Og jeg tenkte; jeg kjøper sykkel nå, for da kan ny sykkel stå klar så fort snøen smelter bort. Den gangen hadde jeg nemlig  ikke sykkel, jeg kjørte bare rundt i bil! Noe jeg mislikte sterkt. Jeg har nemlig alltid vært en skikkelig 'sykkelpike', men da jeg ble mor for en god del år siden og barn skulle bringes og hentes i barnehage, ble det dårlig med sykling på meg og jeg savnet det i mange år.

Vel, tre måneder etter impulskjøpet begynte jeg å bruke den så smått. Men det gikk en stund før jeg brukte sykkelen hver dag, og det var  fordi jeg hadde bil og vi bodde langt fra arbeidsplass og barnehage. Men så flyttet vi nærmere byen og bilen ble "heldigvis" en rustvrak etter hvert og vrakplassen var siste stoppested for den og i tillegg fikk vi barnehageplass til lille sønnen i samme gate som vi bor (takk og pris!).  Og nå - i snart et år - har jeg syklet rundt til alt det jeg skal, og jeg bare stortrives! I tillegg har jeg kommet i suveren form,  den er nemlig god!  For jeg bor i en bakkeby som krever sine tråkk og det blir man sprek av.

Her om dagen måtte jeg "style" DBS'n. Fordi jeg fikk lyst! Derfor et bilde av  den  under epletreet, med pelargonia i kurven ved siden av en gammel hagestol og krakk med puter på. Og stylingen førte til at jeg  begynte å dagdrømme...sannelig hadde  jeg likt å være blomsterbud, som sykler rundt med blomster i kurven og gleder folk med en bukett! Det hadde vært noe.
 

1 kommentar: