torsdag 28. mars 2013

Min lille Salvador




Sønnen har kommet hjem med "søte" kyllinger de har laget i barnehagen og jeg lurer på hva de har lært om nettopp: kyllinger! Ja, ja, fantasi er lov og en god egenskap, men det var i overkant med øyne på han hvite med pjuskete fjærdrakt, men jeg skrøt av skaperverket og har presisert hvor utrolig sjarmerende det er med mange øyne. Og da jeg spurte om hvorfor han hadde laget kyllingene med mange øyne var svaret:

-"Fordi det er fint".

Og jeg som mor  ga ros og sa at det er virkelig fint med kyllinger som har mange øyne. Og i mitt indre tenkte  jeg - dagdrømte jeg for en stakket stund -  at min Lille Figur som jeg kaller sønnen, ja han er kanskje en ung utgave av Salvador, ja,  Salvador Dali! Og det er bra og flott og jeg blir stolt mor, han må fortsette, jeg skal umiddelbart finne frem blanke ark og fargestifter for sønnen skal virkelig få en dag i morra, nei nå! Hvor han skal få boltre seg med fantasien.....

Sukk, vi har alle drømmer for våre håpefulle. Godt er det.
 
Vel, Det blir mange påskeinnlegg om om dagen - naturlig nok. Men i disse dager hygger jeg meg med sysselen: å blogge fordi jeg har tid og det er fint å fotografere i vårlyset!  


2 kommentarer:

  1. Hei, søteste lille Salvador, skal se han blir en stor kunstner en dag. Ha en fin påske videre, klemmer fra meg til deg;))

    SvarSlett
  2. Heisan på skjærtorsdag!
    Hi,hi..... her blir det sikkert Kunst og hånverkskolen neste, surrealistisk kunst og Salvadors arvtager! Jeg synes det er litt fint jeg at han har "fått lov" til å lage sine personlige utgaver og at de ikke har vært styrt med å få utdelt to par øyne til hver kylling osv. Ungenes pynt er det beste!
    Fin skjærtorsdag til dere!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett