tirsdag 24. januar 2012

Kaffeskje



Jeg har gjort bruktkupp. Jeg har fått tak i en god, gammel måleskje til kaffe. Det passer en kaffekjerring som meg bra. Jeg holder ikke ut, en dag uten kaffe. Jeg klarer rett og slett ikke gjøre et arbeidsslag uten kaffe. Det går - å arbeide altså -  om jeg må, men det blir venstrehåndsarbeid. Morgenkaffe, klokken 14.00-kaffe og ekstra sterk ettermiddagkaffe må jeg ha hver dag,  og ofte trenger jeg en liten før-treningskaffe,  særlig visst jeg skal yte maks. Da er det fint med en bitte liten kopp kruttsterk. Da løper jeg på tredemølla eller i skogen, lett som bare det. 

I dag hadde jeg kvalitet-kaffestund ved kjøkkenbordet, før jeg - nei, mannen - begynte på middagen. Som dere ser leste jeg også Magasinet til Dagbladet. Ikke helgens, men det Magasinet som ble utgitt forrige helg. Er det noe jeg er god på, så er det å lese morgendagens nyheter og artikkelstoff. Men jeg hygger meg jeg;  med gammelt nytt, kaffe og den fine måleskjea  som har blitt flittig brukt av en husmor eller mødre før meg.

3 kommentarer:

  1. Den kaffeskjeen likte jeg veldig godt - her er kaffe også en viktig drivkraft. Jeg er gift med en selvutnevnt kaffejåle/kaffenyter - så det blir noen kopper, ja:)

    Fint det melaminbrettet jeg skimter i bakgrunnen også - trekkes visst mot det blå om dagen:)

    God kveld og klem til deg.

    SvarSlett
  2. Oj, det må en si var bruktkupp :) Virkelig fin.
    Veldig lenge siden jeg har fått tid til bruktbutikker så nå begynner jeg nesten å få abstinens her :)
    Er nok en del jeg skulle ha funnet ja....
    Kaffe...tror jeg må være en av det største kaffikjerringene på den nordlige halvkule. ..hi hi...og så begynte jeg i en alder av 5 år, da utblandet i melk :)))
    Ønsker deg en fin kveld videre.
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. Fin skje! Jeg liker ikke kaffi, men er likevel veldig glad i to-kaffien på jobb! (to-te er ennå ikke blitt et begrep som er like samlende ;)) To-kaffi er tid for litt hyggelig og kollegialt samvær, en 10 minutters power-hyggings, før det er tilbake til PC-skjermen.

    SvarSlett