mandag 23. januar 2012

Kaldt og fint


 

Det er fint og gå på skikkelig vinterføre. Lille Figur rigget seg til i paraplytrillen på vei hjem fra barnehagen. Etter timer med lek og moro sammen med de andre syntes han det var fint å sitte i vognen i god og varm jakke. Med arvet lue som har tilhørt søstera,  pappas skjerf rundt halsen og mammas fine selbuvotter på.

Jeg kommer til å bli suverent sprek - tror jeg, håper jeg - nå på dette vinterføre. Bilen er i svært dårlig stand, den har ikke kollapset, men jeg kan ikke kjøre på dårlige, piggfrie dekker, derfor lar jeg den stå. I dagene, kanskje ukene fremover vil det bli mange kilometer om dagen. Best av alt med å gå til og fra jobb er at jeg kan kjøpe sjokolade og spise med god samvittighet. Bevegelse krever mer energi.

Vottene er julegave fra venninne - god til å strikke - for over 15 år siden.

3 kommentarer:

  1. Og så får du luftet hjernen, og blir ekstra kreativ. Takk for fine ord på bloggen min. Jeg gir deg en ekstra oppfordring, jeg synes absolutt du bør ta den. For alle vi andre her i Bloggland ser at du er veldig flink til mye, kanskje det eneste som mangler er å være flink til å si hva du selv er god til, jeg mener av positive ting altså. Det der barnet ditt er helt kjempenydelig, forresten! Og vottene også. Jeg har to selbuvottepar, strikket av den samme venninna, de er dyrebare skatter

    SvarSlett
  2. Så synd med bilen din... ler litt her...min funker heldigvis enda..bank i bordet, bare bakdørene er litt "ute av drift"...enda, men det er vel bare ett tidsspørsmål..
    ..og så har jeg flatskjerm,"ler" håper du skjønner at jeg bare tuller litt med deg nå. For den gamle kassa som jeg arvet ville enkelte dager ikke starte skjønner du, og det funker ikke med en syvåring i hus :))) Passet veldig bra da å få en flatskjerm i julegave.
    Flotte bilder i innlegget under...og lille Figur er bare helt skjønn.
    Ønsker deg en super kveld videre.
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  3. For en skjønning :) Og så fine votter!
    Ja, du blir sunn og sprek!

    SvarSlett