onsdag 11. januar 2012

Nyttårsforsett


Vi gjør så godt vi kan, med våre nyttårsforsetter. Alle i familien vil være snille, så vi er garantert julegaver av nissen i 2012. Men det er ikke lett. Ikke lett i det hele tatt, verken for liten eller stor. Vel, vi gjør vårt beste, så det gjenstår å se. Og vi trenger å bli påminnet; det å være snill. Derfor er det fint at man i bruktbutikken kan finne kopper og kar med nettopp; "Snill gutt" eller "Flink pike" - som det står på den lille koppen til søstera, (datterea) som hun  fikk av meg for fire, fem år siden. En pyntekopp, en påminnelse kopp. Og det kan jeg si; den har virket.  

"Snill mor" har jeg til gode å se. Men jeg har en kaffekopp - flere faktisk - med inskripsjonen: Mor. Snill ja, det prøver jeg å være etter beste evne, hver eneste dag. Og jeg tror de to skattene mine synes det. Bare ikke de gangene jeg gir de tran, og det er jo også hver eneste dag. Sukk, jeg er altså litt slem, hver dag: slem med tran. Men målet er å være; snill mot helsa. Snill, sunn, sprek, "super-mor".....refleksjon, konklusjon; Uff, jeg må skrive til Jesper Juul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar