tirsdag 15. mai 2012

I vinduskarmen


Det har vært "nytt møter gammelt-konkurranse" hos NIB. Jeg ble litt inspirert,  men tok ikke utfordringen. Allikevel viser jeg vinduskarmen med gamle saker og ting og TIVOLI radio som står på linje. Det er ting med historier. Den gule vannkannen rommer herlig barndomshistorie og har høy affeksjonsverdi. Nøkkelordene er; tante Ågoth, vafler, omsorg, den snille hunden Bamse, Finnmarksdialekt og  humor.  Ting og historier er viktig for meg. Jeg er faktisk helt avhengig.  

4 kommentarer:

  1. Hehe, av og til lurer jeg på om du er en yngre utgave av meg! Jeg kunne laget nytt-møter-gammelt fra hele huset mitt jeg. Så gammel som jeg er, og så dårlig jeg (heldigvis) er til å kaste ting. Og ting med affeksjonsverdi, som det knytter seg minner og historier til, er bare helt umulig å kaste! Jeg kjenner blomsterkannelukta når jeg ser bildet ditt, og tenker på min tante Marit, og fiskerimeldingen, og lukta av geraniumer, og kokt fisk og korni flatbrød og i det hele tatt...

    SvarSlett
  2. Den vannkanna var super! Herlig farge og form! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  3. Det er så hyggelig med ting som har affeksjonsverdi :)
    Jeg likte jo spesielt de fine krukkene dine med skrift på. Har jo maken selv :)
    Ønsker deg en fin 17.mai feiring med masse is og pølser :)))
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  4. Hei - så fine bilder av en vinduskarm med historie - vi har ikke vinduskarm, vi - og det savner jeg. Liker vinduskarmer.

    Ha en fin 17. maifeiring i morgen - tvi-tvi for sol!

    Klem fra Bente.

    SvarSlett