torsdag 14. mars 2013

Nok et utsnitt

 
 
Jeg har det med å se tingens tilstand i utsnitt. Jeg ser alltid noe fint i kaos, for jeg finner alltid et utsnitt å holde fast ved. Når det flyter rundt meg med rot og jeg ikke orker å rydde, da fokuserer jeg på et utsnitt.

Som i dag, i et kaotisk kjøkken, hvor jeg bare var innom for å sluke litt mat. For å ordne litt med mann og barn, heldigvis ordner mannen mat til barna, skikkelig mat, ikke sånn som mor sluker i farta. Og der i farta dvelte jeg litt ved disse tingene som jeg syntes var fine sammen der de sto på det gamle avlastningsbordet i ettermiddagslyset.

Godt jeg har lært å fokusere på utsnitt i hverdagen og innenfor husets fire vegger. Fint at jeg kan glede meg over det, og jeg sier til meg selv; at det er en god egenskap.

Ja, det er igrunnen bra å ha skylapper som fine hesten.  Skylapper for kaotisk tilværelse (den materielle altså, det imaterielle, der er alt på stell.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar