søndag 1. april 2012

I en hylle


Rustikke ting i en liten hylle. Hyllen er opprinnelig et medisinskap uten dører, som jeg kjøpte for en femmer på et loppis en gang. Jeg glemmer ikke responsen fra en jeg kjenner, en jeg traff på loppemarkedet: - Hva i alle dager skal du med den hyllen der! Det var jo også noe å kjøpe!
Jeg gikk ikke inn på lang forklaring på hvor stort potensiale den lille hyllen hadde, vedkommende hadde nok ristet enda mer på hode over mine kreative ideer over et gammel medisinskap.

Svanen  pleier egentlig å stå på skatollet, men nå må den stå i hyllen grunnet nysgjerrige barnehender. Det er en gammel brevholder som jeg kjøpte på Nr. 9 i Sandefjord for mange år siden, de gamle bokstavene M og S er også handlet i min favoritt butikk.

I dag er det på tide å finne frem det lille jeg har gamle kyllinger og litt annet påskepynt. Jeg har minimalt i forhold til julepynt. Ikke mer enn at det blir noen små stilleben på et bord, en hylle eller et skap her og der.  Det skal bli fint med påskedager - hjemmepåske. Dagene skal brukes flittig til maling av tak, vegg, gulv og trapp. Litt slit, men det går bra når man vet at resultatet blir bra.

2 kommentarer:

  1. God kveld! Du har så utrolig mange spennende ting i hjemmet ditt! Og når det gjelder den hylla/medisinskapet, så synes jeg den ser super ut! Det er jo ikke alle som skjønner seg på sånne som oss, hehe! Det er ikke alltid jeg skjønner meg selv engang. Akkurat nå er jeg inne i en ryddeperiode, hvor jeg blir utrolig frustrert over meg selv, og alt jeg driver og skaffer oss av ting og tang... Fine ting, men altfor mye... Jeg regner med at du bruker kvelden til å male, jeg skal male i morgen. Da skal en lyseblå vegg på Lisas rom bli rosa, etter treåringens eget ønske. Ikke slit deg helt ut med oppussingen, da! Klem fra Anne

    SvarSlett
  2. Du er flink til å se, og så er du flink til å beskrive det du ser, og sette det sammen. Den svanen var utrolig vakker, sånn vil jeg også ha!!!

    SvarSlett