tirsdag 24. april 2012

Lys og skygge


Jeg liker godt å være oppmerksom på lys og skygge. Dagslyset bestemmer lyset og atmosfæren i mine bilder. Jeg jukser aldri og lysner mørke bilder. Det er også fordi jeg tekninsk ikke har lært meg hvordan jeg skal lysne bildene. En vakker dag, når jeg får tid og overskudd skal jeg sette meg inn i den fototekniske verden. Enn så lenge nøyer jeg meg dagslysets lys og skygge. Det øverste bilde er tatt sent på ettermiddagen, det nederste en formiddag da det var lett overskyet.  



3 kommentarer:

  1. Mange ganger liker jeg "ærlige" bilder best, men jeg faller ofte for fristelsen til å pynte på bildene også. Stort sett kanskje. Men jeg bruker nesten aldri blits, venter heller på at det er nok lys. Jeg har kjøpt mummikopper i mange år, nå må jeg nok stoppe, for det er begrenset hvor mange slike kopper to voksne greier å skitne ut. Vi har ikke noen omløpshastighet på koppene våre mer. Jeg liker veldig godt de som er i en enkelt farge, og svart og kvitt. Urkoppene, liksom

    SvarSlett
  2. Hehe! Skal hilse nordlendingen via facebook etterpå!
    Jo takk det va morsomt med VB men fått mistenkelig lite kommentarer.. kanskje vennene mine ikke leser denne avisa eller så syns de det va skikkelig teit ;)

    SvarSlett
  3. God lørdagskveld! Jeg synes det er fint med uredigerte bilder, det er også fint med redigerte, da! Jeg fikser aldri på mine bilder, har ikke satt meg inn i det jeg heller. Utsetter det hele tiden, men må vel lære meg det en gang. Jeg synes det er fint at bloggene har hver sin stil, det gir fint mangfold og fin variasjon. Så jeg synes godt du bare skal fortsette med dine fine naturlige bilder! Jeg liker det i alle fall :-)))! Fortsatt god helg, kos dere med det nye huset! Klem fra Anne

    SvarSlett