onsdag 11. juli 2012

Denne gang: inngang og gang

Velkommen inn, døren står oppe. Men er vi ikke hjemme, sett deg ned og vent, vi kommer snart.
Uglen, familiens daglige 'syvende sans'.

Orden i 'skorekka'
Kurver til skjerf, paraplyer, sokker, diverse som flyter rundt har jeg over alt i huset. Kurven til venstre er ny, kurven til høyre er anno 80-tallet.

Denne gang - altså dagens blogginnlegg -  er viet vår inngang og vår nymalte gang. Jeg har ferdigstilt maling av gangen nå. Det ble fire strøk med hvitt på veggene.  De som kjøper huset må nøye seg med at det ser sånn ut. Hadde vi fortsatt å bo i huset, ville vi ha flislagt gangen eller lagt et gummibelegg i spreke farger eller sjakkbrett-rutete sort og hvitt belegg. Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde valgt. Det er så mange fine gulv å velge mellom. Siden vi skal flytte har vi nøyd oss med å male det støpte gulvet med gulvmaling og det ble faktisk fint synes jeg.  Jeg har vært kreativ og laget en lav skohylle av en treplate som jeg har trukket med voksduk.  Synes det ble praktisk. Særlig når det regner og sølete støvler ikke skal søle til hele gangen, da er det bare å plassere støvlene på "voksduken", som igjen kan bare tørkes av og jeg trenger ikke å skure gulvet.  

Om noen lurer på hvor jakker skal henge, kan jeg opplyse om at de henger innenfor gangen i en større gang, og de henger i en stort, gammelt garderobeskap. I tillegg har vi en stumtjener som forøvrig venter på et par strøk med bengalakk, men den får vente, jeg klarer ikke å bestemme meg for fargen.

På den hvite veggen henger kun en ugle. En tavle som i fremtiden skal henge på veggen til datteren eller sønnen. Den er ihvertfall deres. Uglen skal hjelpe dem til å huske på  diverse hverdagslige ting. Tavler er en fin ting og jeg har faktisk en stor, gammel en. Den fungerer veldig bra, for gule lapper som detter fra kjøleskapdøren har jeg dårlig erfaring med.

Det var dagens tekst for denne gang, jeg blogger igjen i morgen eller overimorgen eller når jeg får lyst.

1 kommentar:

  1. Likte så godt ideen med stolen; ikke noe problem å vente litt i et så trivelig inngangsparti:)

    SvarSlett