torsdag 19. juli 2012

Sove lenge

Ny vintagehodepute i bondesenga - digger mønsteret, skikkelig anno 70-tallet.

Plastperlepynten venter på å henge rundt halsen, dagen blir festligere med vintagsmykker på.

Det beste med ferie er å sove lenge. Dette er første sommeren på tre år som jeg har våknet når jeg er uthvilt. Det er fordi Lille Figur (sønnen) har begynt å sove lenge. Han tar etter sin søster som elsker å sove lenge. Nå våkner begge når de er uthvilt. Det beste med ferie er fri fra klokka og morgenstresset. Det er rett og slett det viktigste for meg. Siden mannen måtte ta  en arbeidsuke, grunnet deadlinearbeid, og jeg liker å sove lenge, legger jeg meg i den gamle bondesenga så jeg ikke skal bli forstyrret av ham når han går ut av huset i 07.00 tiden. Når jeg da våkner to timer etterpå ligger jeg og leser og venter på mine to som skal våkne og spørre etter meg. - Mamma, hvor er du? Det første de sier når de våkner og det fineste jeg hører.

Sove og hvile er beste medisin. Lite søvn, uff, man blir tussete av det. Det er derfor deilig med tusse-fri dager og skjønnhetssøvn er viktig. Håper jeg blir litt "tornerosevakker" etter tre uker med søvn, men Tornerose måtte sove i hundre år og....
....uff, så mye hun gikk glipp av. Nei, jeg skal ikkje sove bort sumernatta, snart kommer mørketiden, men medisin må jeg ha, og det i store doser.

5 kommentarer:

  1. Hei du Tornerose;)) Perfekt, perfekt bra bilder, så fargerike...brått kommer jeg og inntar retro soveloftet ditt...hi,hi...klem W

    SvarSlett
  2. Heisan Nøtteskrika
    Nydelig seng, fantastisk sengetøy.. skjønner at du vil sove, sove, sove!
    Jeg er litt for propell til så mye søvn. Hender jeg ligger våken fra klokken fem om morgen og venter på at det er passende å stå opp, hi,hi.
    Dårlig med skjønnhetssøvn med andre ord.
    God natt kjære venninne!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Hei igjen
    Kommer bare ikke over de herlige hvite rosettene fra Søstrene Grene. Var det i Porsgrunn eller Oslo du fant dem tro og var det flere igjen. Tror snart jeg drømmer om dem om natten, hi,hi.
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Søte snille deg!
    Om du er i Skien hadde jeg blir super-overveldet glad om du hadde handlet noen rosetter for meg!!!! Jeg skulle gjerne hatt 6 stk. men er glad for hver eneste en.
    Stor klem fra Kaspara som skal hente gamle mor til lunsj.

    SvarSlett
  5. Lekkert sengetøy, det drømmes bort i varme sommernetter :)

    SvarSlett