søndag 22. juli 2012

På denne dag



I dag våknet jeg  av solen som skinte bak de tynne, lyse gardinene og jeg tenkte hvor deilig søndagen skal bli med strandliv sammen med familien. Vi skal ut på tur så fort de våkner og det skal bli en  sommerdag slik det synges om i den gamle sangen: "Det er sommer det er sol og det er søndag". Men da jeg skrudde på radioen på kjøkkenet ble jeg umiddelbart minnet om at dette er en helt spesiell søndag, en dag som vil bli fryktelig tung for alle som opplevde å miste noen eller bli såret den 22. juli 2011. Jeg er preget selv. Sterkt preget og jeg føler med dem som har mistet sine kjære eller ble skadet.  Følelsene ble forsterket da "The Rose" av Bette Midler ble spilt på P4.  Det er så ufattelig trist at vi måtte oppleve 22. juli. Må aldri slik ondskap skje igjen.

2 kommentarer:

  1. Sol !!! Hva er det? Her regner det 24/7 og det gjorde det da vi var nordafor også:)
    Jeg tenker også på alle dem som var på Utøya,og på dem som mistet sine.
    Måtte dagen bli fin:)
    klem Trine:)

    SvarSlett
  2. Nesten så jeg ser en lysning på himmelen akkurat nå, men lite som minner om sommer. Vi kommer alltid til å være preget av denne dagen, tenker jeg. Vi skal ikke glemme den heller! Vi må huske for å kunne lære. Ekstremisme i alle farger og fasonger er farlig

    SvarSlett