lørdag 27. april 2013

Ny bruk av melkeflaske



I dag var vi innom et bittelite loppemarked til morningen. Vi trodde selvfølgelig ikke at vi skulle finne noe, for det bugnet ikke på bordene, men sannelig fant vi litt av hvert av lopper,  blandt annet en melkeflaske. Den er hel og fin med inntakt kork i plast. Da jeg kom hjem og viste barna flasken satt de og måpte. De syntes det var underlig at melk hadde vært levert på flaske og ikke kartong. Jeg er litt opptatt av å bruke tingene jeg finne på loppis og der jeg sto og fortalte barna om melk på plasker i gamle dager osv. kom jeg på at denne flasken vil bli fin saftflaske til bruk i hagen. Flaskehalsen er så stort ha jeg får inn isbiter, og på den måten vil saften holde seg kald og fin i den gamle melkeflasken. Den skal umiddelbart prøves for vi skal ut i hagen - nu!
 
Ha en fin lørdag.

1 kommentar:

  1. Fikk med noen brune flasker fra loppis idag æ åsså. Ser litt mer ut som medisinflasker - ser ut som om det har vært etikett på de. Fiiiine!
    Møtte forresten Kaspara damen og slo av en prat. Hørte dokker skulle på tur:)

    SvarSlett