lørdag 11. juni 2011

Vannkannen



Vannkannen til stueblomster er på mange måter symbolet på min kjære Tante Ågoth, 88 år gammel. Da hun flyttet fra sin villa til en praktisk leilighet for eldre damer fikk jeg hennes vannkanne. Hun ville bytte ut den gamle med en ny, siden hun nå skulle bo i ny og fin leilighet mente hun. Jeg ble veldig glad for å få den gule, kule vannkannen som jeg husker tante vannet blomstene med da jeg var liten.

Vannkannen har gjort noe med meg. På loppemarkeder eller hos brukthandleren er jeg alltid på jakt etter gamle vannkanner. Nå har jeg en liten samling på seks stykker. Mannen i huset rister alltid på hode når han oppdager at jeg bytter om på vannkannene. Han fatter ikke hva skal jeg med så mange. Enig i det, men klarer ikke å la være å kjøpe en eldre vannkanne når jeg først kommer over en.

Jeg liker godt ting som symboliserer mange gode minner. Blandt annet minner om en snill, kjær tante og hennes alltid fantastiske stueblomster.


3 kommentarer:

  1. Så fin!! Vannkanner er jo ikke så ille. Og praktiske er de også! Det kunne jo vært verre. Jeg tar meg selv i å spare på store møbler. Bare må ha de!!! Huff... Gubben er lei av møbler overalt. Alltid et prosjekt et sted... Men når jeg finner noe fint på finn, sier han: Ring med en gang!! Egentlig bare fordi han ikke gidder klaginga over at jeg angrer for at jeg ikke kjøpte det...

    God lørdagskveld til deg fra fruen :)

    SvarSlett
  2. Jeg vet ikke om noen som samler på vannkanner. Det var nytt! Syns du hadde et relativt beskjedent tall egentlig, men samtidig hvor mange kan man tillate seg å ha. Er begrenset hvor mange man kan bruke. Morsomt design på den gule :)

    SvarSlett