torsdag 2. juni 2011

Kjøkkenkrok


Slik så kjøkkenkroken ut. Jeg koste meg mye i den kroken med kaffe, mat og mye prat! Og det hendte jeg var "nysgjerrig nabo-kone" bak gardinene - jeg hadde nemlig gatens beste utsikt. Innredningen var enkel og billig: medisinskap fra loppis. Bordet fikk jeg av en eldre mann som skulle kaste det.  Blå benk ble funnet i grøftekanten - det er helt sant! Noen hadde kastet denne herlige benken. Jeg var overlykkelig da jeg fant den. Stolene til hundrelappen var fra IKEA. Tallerkenhyllen var fra bruktbutikken og prikken over i'en var blå kakeboks, et skikkelig loppekupp!  Gardinene var antikke, gamle håndklær. Panelen ble funnet bak plater. Jeg brukte uker på å fjerne gammel maling med varmluftspistol. Deretter male strøk på strøk med hvit halvblank maling. Jeg gjorde jobben ene og alene. Stolt av det.

Jeg var så glad i denne kjøkkenkroken og jeg savner den veldig. Heldigvis har jeg alle møblene og tingene. Når vi en vakker dag skal renovere vårt "beige" kjøkken i huset, ja da vil jeg ha det nettopp slikt!

3 kommentarer:

  1. Så fint! Og så bra at du hadde vett til å ta bilder av leiligheten. Hvorfor finner aldri jeg fine tallerkenhyller??? Jeg har aldri bodd alene i leilighet, bare på hybel. Og det har vært diverse, kan man si. Men kjøkkenet jeg hadde på kvisten i Erbegården i Dronningens gate, det var fint det. Det var det vi kan kalle vintage kjøleskap, og en dag virket det ikke lenger heller. Blåmalte budalsstoler, og så hadde jeg brunrutete gardiner som jeg hadde sydd selv. Var ganske kry av dem.

    SvarSlett
  2. Koselig kjøkkenkrok, godt å ha slike fine minner fra tidligere krypinn, jeg har også så mange gode minner fra gamle leiligheter, men tok jo aldri noen bilder, uff som jeg angrer på det i dag.

    SvarSlett
  3. For en vakker kjøkken! sånn skal det være... hvitt og blått!

    SvarSlett