fredag 12. august 2011

Under lyktene


 
Under fargerike lykter fra Clas Olhson sitter vi kveld etter kveld. Blir det kjølig drag i luften, tuller vi oss bare inn i pledd eller vatt. Der sitter vi til den svarte natt, snakker og funderer. Jeg elsker de stundene. Jeg håper på mange slike aftenstunder i augustmåned og kanskje får vi fine kvelder i september også. Da jeg var liten lærte jeg om Indian summer. Min gamle far håpet alltid på sommertemperatur langt ut i august, for da kunne vi ta kveldsbad i den store innsjøen vi har i vår kant av landet - jeg krysser fingrene for Indian summer.  

Ha en fin fredagsskveld og helg under åpen himmel. Blir det regn, nyt regnet. En stor parasoll fungerer fint som paraply. Det har vi prøvd.

2 kommentarer:

  1. Fløyelsnatt. Se opp mot trærne, der flyr sikkert flaggermusene. Jeg gleder meg til dine Jesusbilder kommer i bloggen. OG englebilder. Jeg har mange flere. Men det er så vanskelig å ta fine bilder av dem som har glass. Og så er jeg så kort, at når jeg tar bilder ovenfra og ned, blir det ikke nok avstand. Jeg skal ta flere bilder denne helga. Jeg skriver også ofte lange kommentarer. Blir revet med.

    SvarSlett
  2. Det så jo bare helt herlig ut!!!! Man må nyte det siste av sommeren nå... Her sitter jeg med stua full av levende lys under pleddet... Høstfølelse! Men håper vi får noen sommerkvelder til!!

    SvarSlett