søndag 13. mars 2011

Bursdagsgave


Datteren skal i bursdag i dag. Klassevenninnen fyller ti år og i den anledning skal hun ha baby-bursdag! Det var nytt for meg; baby-bursdag?! Antrekket er jo greit. One-piece og smokk - narresmokk som man sa før i tiden. Lurer på om noen bruker det ordet fremdeles?
Gaven ligger ferdig innpakket. Den har langt i fra barnslig innhold. Vi har kjøpt typisk jenteting; mange småting fra en bokhandel. Gaven setter minnene i sving. Det beste jeg visste da jeg var skolejente på 70-tallet, var gaver med lukteviskelær, fine blyanter, kulepenner, små linjaler alt i herlige farger! Det var stor stas å fylle pennalet med nytt innhold. Tror det er litt typisk jenter, å glede seg over dens lags småting og sånt.

1 kommentar:

  1. Artig, hvordan du beskriver hvordan minnene settes i sving. Jeg har det mye på samme måte. Jeg er eldre enn deg, begynte på skole i 1965, og da var det ikke noe særlig med lukteviskelær. Men du satte meg på sporet av lukta i sekken; gummiviskelær, blyantspisserusk, surlukt etter melkesøl (for vi hadde med melk selv). Men da jeg var 12-13 år kom det lukteviskelær, helt fantastisk!

    SvarSlett