torsdag 7. juni 2012

Amsterdam

Herlig dørfarge! Hvorfor er ikke nordmenn like glad i farger på ytterdøren?

Vakkert foran vinduet.
Grønn, skjønn og sjarmerende  med plass til ungen på styret.
Black and lekker

Vi, jeg og mannen, hadde langhelg i Amsterdam forrige uke. Det var rett og slett kvalitetshygge tur og  oppdagelsestur i en by vi besøkte for første gang i våre liv. Siden vi begge er i museumsbransjen var det museer som ble prioritert denne gang. Vi så mye bra, og vi skulle ha sett mye mer, derfor må jeg tilbake ganske snart. For denne gangen rakk vi ikke å studere de store mestre som blandt annet Rembrandt.

Byen sjarmerte meg i senk men sine kontraster og med sine herlige, flere hundre år gamle husfasader, kanaler, sist men ikke minst;  jeg likte meg godt i byen hvor alle sykler og ingen bruker hjelm og det er ikke noe mas om denne sykkelhjelmen.


Må innrømme at jeg liker å sykle  med vind i håret akkurat slik en amsterdammer og københaver gjør.

Flere hundre år gamle og i flere etasjer er mange av de sjarmerende husene.

2 kommentarer:

  1. Nydelige Amsterdam, tenk å bo i en leilighet i sentrum der da, med en liten sort fin sykkel på utsiden, med kurv og blomster ranke...det hadde vi passet til asså;)

    SvarSlett
  2. Hei - så flotte bilder - og som jeg lengter tilbake jeg også - ja, for er ikke Amsterdam en supersjarmerende by - stillhet og hektisk storbyliv på en gang. Og sykling, ja - alle som en på "brelett"-sykkel - og ingen halvgærne sykkel-trenings-idioter som presser seg fram;) Så fint at dere hadde en fin tur:)

    Ha en fin torsdagskveld - klem fra Bente.

    SvarSlett