fredag 8. juni 2012

Glad



Mitt første møte med Amsterdam var dette skiltet. Det var faktisk det første jeg så da jeg gikk ut av sentralbanestasjonen i byen. Regnet høljet ned og vi måtte gå pent i den fliselagte trappen som ble glatt av vann. Jeg humret derimot godt over at vi skulle: pas op! glad. Jeg som var glad for endelig skulle ha noen etterlengtede feriedager i en by jeg aldri før hadde satt mine bein. Etter innlosjeringen på det lille loftet av et overnattingssted som vi hadde leid, gikk vi til et hyggelig spisested; bestilte god mat og god vin.
Pass opp, eller rettere sagt; stopp opp! Ha en glad fredag.

På min kant av landet skinner solen. Og i dag blir det hygge i heimen til sene kvelden, det har jeg bestemt. Så har jeg lært av sangen: "Vi skal ikkje sova bort sumarnatta, ho er for ljos til det".

1 kommentar:

  1. God kveld! Så bra dere har kost dere i Amsterdam! Det skiltet var jo utrolig morsomt, haha! Ha en super helg! Vi sover heller ikke bort sumarnatta, men vi sover egentlig ikke bort høstnatta, vinternatta eller vårnatta heller, og det er jo ikke alltid så lurt, for vi er jo som regel litt trøtte... Her er alt som normalt; mannen ser på actionfilm og jeg leser blogger, skikkelig romantisk og fint!! (Vi er i samme rom om ikke annet...) Klem fra Anne. Har du forresten glemt et sort nett/veske hos meg?

    SvarSlett