tirsdag 19. juni 2012

Rødhette og ulven


Et av mine beste kjøp i Amsterdam var to meter vintagestoff med motiver fra eventyret: "Rødhette og ulven". Jeg fant stoffet i en bitteliten, kostbar antikvitetsbutikk hvor det var mange nydelige ting, men veldig dyrt. Men rødhette, ulven og polkadotskjerf kunne jeg ikke motstå. Skjerfene kostet ikke mye og stoffbiten var passe dyr, men der og da var det bare en ting som slo ned i hode på meg: "må ha stoffet". Det vil bli fantastiske til to store puter som barna og jeg skal ha under hode når vi ligger på sjeselongen og leser nettopp; eventyr.

Eventyrlig moro hadde Lille Figur og jeg det da bildene ble tatt. Jeg hadde da ikke innredet rommet, og vi løp og hoppet rundt på nymalt gulv. Jeg av glede over endelig  være ferdig med malejobben. Lille Figur av fryd fordi han fikk leke liten vill ulv som skulle ta mamma.

3 kommentarer:

  1. Jeg døøøøør av misunnelse, nei kanskje ikke, men det var så morsomt å skrive det. Men jeg synes Rødhette og ulven er veldig fasinerende, det har blitt gjort så søtt, men det er det jo ikke...
    Stoffet var virkelig fint, og jo forresten, jeg dør av misunnelse. Se på pinterestsida mi da, jeg samler på Rødhette og ulven jeg: http://pinterest.com/liseb/little-red-riding-hood/

    SvarSlett
  2. Har du fått flyttet og kommmet i orden nå? korsen gikk hussalget?

    SvarSlett
  3. God kveld,
    det stoffet var superfint, det hadde jeg også kjøpt selvom det var passe dyrt! Det kommer til å bli supert til puter!! God helg til deg og dine! Klem fra Anne.

    SvarSlett