onsdag 27. juni 2012

Stolen og skatollet



Favorittstolen og skatollet i sommerkveldslys. Det er her jeg pleier å sitte og skrive, men nå er det lenge siden. Den bærbære pc'n er stasjonert på spisestuebordet i stuen sammen med mann barn og TV'n. Fordi skatollet har blitt malt. Jeg vet ikke hvor mange malingsstrøk jeg har brukt for å male over mørk eik....men det har blitt bra. Et toppstrøk til, og jeg er fornøyd og da skal det tastes i vei ved skatollet.

Stolen i de fineste farger har jeg to av. Det er to loppekupp for noen år siden. Og best av alt, det er en Thonet. Stolene har opprinnelig vært mørk beiset, men en eller annen gang, ikke vet jeg hvilket år, ble de malt lakserosa og lyseblå og slik kommer de til å forbli.

2 kommentarer:

  1. Hei søte deg, klart su skal få kjøpe nr 2, jeg sender deg det i morgen jeg. Bare send meg mail på adressen....glemmer alltid slikt jeg vet du. klem Nina. Fytti katta så fin den røde stolen var!!!

    SvarSlett
  2. Hei - skatoll er blant mine favorittmøbler - vi er så heldige å ha to stykker - flere er det ikke plass til her. Den hvite deres er nydelig:)

    Riktig god sommer til deg og dine - og lykke til med flytting! Turen vår går i år til USA - en lenge planlagt og oppspart tur for oss alle fire. Det blir spennende. Men du - jeg tar gjerne en guidet tur med deg inn i historien en gang - har tenkt mens du har fortalt at jeg gjerne skulle vært skoleelev på klassetur hos deg:)

    Stor klem!

    SvarSlett