onsdag 27. februar 2013

Hortensia


 
Hortensia - en av mine favorittblomster - pryder den gamle kommoden på kjøkkenet. Hortensia gir meg vår- og sommerfølelse. På denne tiden av årstidene har jeg lyst å fylle alle rom med hortensia, men da får jeg litt av en jobb, de trenger en vannskvett hver dag ellers henger de sørgelig med hode og det er trist syn. I helgen var jeg avgårde og mann og barn hadde ansvar for eføy, hortensia og andre grønne som står i vinduskarmen. Det var på nære nippen at de alle - ikke mann og barn heldigvis -tørket inn og ble til vissent løv...

Nei, det er godt jeg aldri er borte fra fortet for lenge av gangen.

 

3 kommentarer:

  1. Hei og hopp
    Gjett hva jeg kjøpte i dag; jo nettopp hortensia! Jeg handlet en hvit og klippet av noen av stilkene og satt i medisinflasker og beholdt noen på planten. Veldig fint og veldig billig. 45 kr. på Rema 1000!
    Nydelige bilder du har tatt!
    Her koser vi oss og nyter å være hjemme igjen selv om vi hadde supre dager i London.
    Fin onsdag til deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Alltid kjærkomment med vårtegn innomhus. Hortensia er vakker som bare det....

    SvarSlett
  3. Hei - hortensia er nydelig, ja - men jeg får dem aldri til - nå ble jeg fristet til å prøve igjen - har nemlig en stor hvit bolle som er superfin til akkurat hortensia:)

    Så fine strikkesitteplatene dine ble under her - smart å lage slike. Og så var de i så fin-fine vårfarger. Heller mot grønt jeg nå, og den grønnfargen i strikkelappene dine er den optimale for meg akkurat nå om dagen:) Veldig klar for vår!

    Ha en fin torsdag - klem fra Bente:)

    SvarSlett