lørdag 2. februar 2013

Siste strøk



Gleder meg. I dag har jeg nådd målet; siste strøk på kjøkkenbenken. Jeg er så fornøyd. Men før siste strøk; svart kaffe og dagens treningsøkt. Jeg har nemlig kommet meg i form igjen. Den har vært ganske fraværende. Og grunnen til dårlig løpeform: jeg har slitt med brist i lilletåa. Jeg sparket borti en gammel trekasse full av interiørblader en sen kveld i romjulen. Vi hadde lagt oss for kvelden, men jeg måtte dobbelsjekke at alle stearinlys var slukket. Derfor sto jeg opp igjen og tuslet ned i stuen for å se etter. Jeg gadd ikke tenne lyset i taket og gadd heller ikke ta på meg tøflene. Der i ørska sparket jeg bort i en Grans bruskasse som er full av interiørblader. Jeg sparket altså så hardt at lilletåa fikk brist. Og den bristen har jeg måtte slite med i over en måned. Uff, når interiøreffektene begynner å gå på helsa løs, ja da bør jeg kanske gjøre noe med våre litt overfylte rom. Ommøblering må altså til.
 
Vel, ha en fin lørdag. På min kant av landet skinner solen det er bare så utrolig deilig, håper den skinner hos deg også! 

5 kommentarer:

  1. æsj da.. skulle så gjerne sett sola idag også for idag skal vi på skøyter på Goksjø:)

    SvarSlett
  2. Heisan Nøtteskrika
    Så flink du er, kjøkkenbensken blir helt nydelig! Det ser så koselig ut å sitte med fin sorthvit kaffekopp med kruttsterk kaffe i inn til den.
    I natt drømte jeg om deg faktisk. Du var alene hjemme her i huset hos oss og jaget en innbruddstyv som herjet i boden langt vekk. Du fortalte ivrig og oppjaget om det da vi kom hjem. Utrolig hva en drømmer! Så for meg spede, lille deg kjeppjage en innbruddstyv, he,he. Men tøff er du da, liten og tøff!
    Ha en fin søndag og så herlig å ha kommet i form igjen!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Haha, den var ny! Jeg har ikke skadet meg på bladene mine, men en vakker dag går det kanskje ras! Jeg kan bli begravd, hjelpe meg, jeg må til å kaste noen igjen. Har forresten brukket lilletåa to ganger, det er ikke noe greit nei. Og så ser jeg du har nelliker, så fint! Jeg elsker nelliker! De lukter godt, og er så vakre, men enda har mange fordommer når det gjelder disse skjønnhetene. De mener det er begravelsesblomster. Vel, det er det ikke, det er det liljer som er. Søstra mi er blomsterdekoratør, og hun forteller at det nesten bare går i liljer, hvis ikke de hører på hennes forslag. Og jo da, benken ble jo fin, men du vet, jeg er antimalefundamentalist..

    SvarSlett
  4. Heisan til bursdagshuset!
    Hipp hipp hurra for Dib, 50 år! Helt utrolig, spør du meg!
    Synes ikke det er så lenge siden vi handlet roastbiff, pariserloff og smågodt på lørdagene og skeiet ut.
    Hils så mye og kos dere!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  5. Godt du er tilbake i løpeform igjen! Fin benk du har malt, jeg har malt kjøkkenbordet, litt mer jobb enn jeg trodde.. men det ble fint da :) Koselig med noe nytt, om det så bare er nymalt!
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg, setter stor pris på det.
    klem

    SvarSlett